گروه روان‌شناسی دانشگاه ریچمند

مبانی، فرایندها و هدف (بخش دوم)

دگردیسی قهرمان

مبانی، فرایندها و هدف (بخش دوم)

سه فعالیتی که به تحول کمک می‌کنند

آیا می‌توان برای کمک به تحول قهرمانانه کاری انجام داد؟ پیش‌تر اشاره کردیم که یک فرد نمی‌تواند خودش مسئول تحول قهرمانانه‌اش باشد. برطبق نظر رُر مهندسی دگردیسی شخصی خودمان برای خودمان «بنابه تعریف تحول نیست. اگر تلاش کنیم که انانیّت خودمان را به کمک انانیت خودمان تغییر بدهیم، حاصل فقط انانیتی خواهد بود که بهتر پنهان شده یا بهتر خود را استتار کرده است». بااین‌حال چیزهایی وجود دارند که ما می‌توانیم برای محتمل‌تر کردن دگرگونی انجام دهیم. مروری که بر نظریات و پژوهش‌ها دربارهٔ قهرمانی، فرایند رشد، راهبری، و رشد معنوی داشتیم می‌توانیم سه دستهٔ گسترده از فعالیت تقویت‌کنندهٔ تحول را تشخیص دهیم. این فعالیت‌ها شامل مشارکت در برنامه‌های تمرین و رشد، ممارست‌های معنوی و البته سفر قهرمان‌اند. باآنکه این فعالیت‌ها در نگاه اول متمایز از هم به‌نظر می‌رسند، این تمرینات نتایج دگرگون‌کنندهٔ مشابهی دارند.

. . .

 

دسترسی برخی از متون مقالات وب سایت مجله طبل تنها به مشترکان دیجیتال آن ارایه می‌گردد. شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر به مطالب مجله دسترسی داشته باشید:

  • دسترسی به متن مقالات این وب سایت  با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مجله طبل هزینه‌ای برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از مجله ، نویسندگان ، مترجمان و تکمیل و توسعه وب سایت می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.

به اشتراک بگذارید:

دیگر مقالاتی که شاید دوست داشته باشید