الکساندر اُوانسیان

تولد قهرمان از دوربین (بخش دوم)

قهرمانان خاموش حک بر سلولوئید

تولد قهرمان از دوربین (بخش دوم)

راه پرپیچ‌وخم تولد قهرمان در سینمای صامت آمریکا، به‌خصوص در سی سال اول، بی‌گمان از پرفرازونشیب‌ترین مسیرهایی است که می‌توانست وجود داشته باشد. از پیشگامان اولیه گرفته تا برخی که با ساختن اولین آثار خود تبدیل به قهرمان سینما شدند. برخی از این پیشگامان اولیه حتی قبل از سینما نام‌های بزرگی داشتند و در آمریکا قهرمانانی شناخته‌شده بودند. با مهیا شدن امکانات برای تهیه و تولید فیلم، صاحب‌خانه‌های اصلی هم بلافاصله از راه رسیدند و به قهرمانان بی‌چون‌وچرای بزرگ‌ترین کارخانهٔ رؤیاسازیِ تمام ادوار تبدیل شدند. همچنین تولد پنج شرکت بزرگ فیلم‌سازی که منجر به تولید فیلم توسط کارگردانانی شد که خود به قهرمانان بزرگ تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شدند و آن‌ها هم قهرمانانی را آفریدند که تا به امروز در تاریخ سینمای صامت و ناطق همچنان به زندگی سینمایی خود از سلولوئید تا عصر دیجیتال ادامه داده‌اند.

. . .

 

دسترسی برخی از متون مقالات وب سایت مجله طبل تنها به مشترکان دیجیتال آن ارایه می‌گردد. شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر به مطالب مجله دسترسی داشته باشید:

  • دسترسی به متن مقالات این وب سایت  با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مجله طبل هزینه‌ای برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از مجله ، نویسندگان ، مترجمان و تکمیل و توسعه وب سایت می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.

به اشتراک بگذارید:

دیگر مقالاتی که شاید دوست داشته باشید